9. Sınıf Din Kültürü Nev Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 28

9. Sınıf Din Kültürü ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 9. Sınıf Din Kültürü ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Sayfanın Cevapları:

9. Sınıf Nev Yayınları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 28 Cevabı

9. Sınıf Nev Yayınları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 28 Cevabı” ise önce sorular yazıldı daha sonra kitabın üzerinde çözülerek gösterildi. Önce sorular hemen ardından ise cevaplar mevcuttur.

SORULAR

Soru:

“İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı tarafına çevirmeniz değildir. Asıl iyilik, o kimsenin yaptığıdır ki Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitaplara, peygamberlere inanır. (Allah’ın rızasını gözeterek) yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, dilenenlere ve kölelere sevdiği maldan harcar, namaz kılar, zekât verir. Antlaşma yaptığı zaman sözlerini yerine getirir. Sıkıntı, hastalık ve savaş zamanlarında sabreder. İşte doğru olanlar bu vasıfları taşıyanlardır. Müttakiler ancak onlardır!” (Bakara suresi, 177. ayet.)
♦ “Kul bir hata yaptığı zaman kalbinde siyah bir iz meydana gelir. Eğer kişi, o hatadan nefsini uzaklaştırır, af talep eder ve tövbede bulunursa kalbi cilalanarak leke silinir. Bilakis aynı günahı işlemeye devam ederse kalpteki leke artırılır. Hatta bir zaman gelir kalbi tamamen kaplar.” (Tirmizi, Sünen, Tefsir, 75.)
Yukarıdaki ayet ve hadisi, iman amel ilişkisi açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.

  • Cevap: Bazı âyetlerde görüleceği üzere iman, amellerin kabul edilebilirliğinin şartıdır.
    Mesela “Kim mümin olarak iyi amel işlerse, o kişi zulme uğramaktan ve hakkının
    yenmesinden korkmaz.”(Tâhâ, 20/112) âyetinden iyi amelin bir karşılık görmesi için mümin olmanın şart olduğunu anlıyoruz. Burada şart olan iman, meşrût olan amelden ayrıdır.
    -“Eğer müminlerden iki taife birbirleriyle savaşırlarsa aralarını düzeltin”(Hucurât,
    49/9) ayetinde işaret edilen gruplar birbirleriyle savaşma gibi büyük bir günaı işlemelerine
    rağmen mümin olarak nitelenmişlerdir. Eğer amel imanla eşit olsaydı ve günah işleyenden iman gidiyor olsaydı, bu tür bir hitap mümkün olmazdı.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir